歌詞と和訳; Kill You - Eminem (1/3)

[Intro]
When I was just a little baby boy
 俺が ほんの小さな子供だったとき

My momma used to tell me these crazy things
 母親は よく俺に言っていた こういう頭の可怪(おか)しいことを

She used to tell me my daddy was an evil man
 彼女は よく俺に言っていた 俺の父親は悪魔みたいな男だった

She used to tell me he hated me
 彼女は よく俺に言っていた 彼は俺が嫌いだって

But then I got a little bit older
 でも それから 俺も すこし大きくなって

And I realized she was the crazy one
 それで気付いたんだ 彼女が 可怪(おか)しいって

But there was nothing I could do or say to try to change it
 でも何もなかった それを変えるために俺にできることや言えることは

'Cause that's just the way she was
 だって それが ただ彼女のやり方だったから

 

[Verse 1]
They said I can't rap about being broke no more
# broke:《口語》 無一文で; 破産して
 奴等は言っている 貧乏のことは もうラップのネタにできないって

They ain't say I can't rap about coke no more (Ahh)
# coke:《俗語》 コカイン.[COCAINE の短縮形]
 奴等は言っていない コカインのことを ラップのネタにできないとは

Slut, you think I won't choke no whore
# slut:だらしのない女、身持ちの悪い女、売春婦
# whore:売春婦、尻軽女
 お前達は思っているだろう 俺が首を絞めないって 売春婦じゃなきゃ

'Til them vocal cords don't work in her throat no more? (Ahh)
# vocal cord:声帯
 喉にある 声帯が もう機能しなくなるまで?

These motherfuckers are thinkin' I'm playin'
# mother fucker:いやなやつ、軽蔑すべきこと、困ったこと
 あいつらは思っているんだ 俺が遊んでるって

Thinkin' I'm sayin' this shit 'cause I'm thinkin' it just to be sayin' it (Ahh)
# shit:くそ、大便、くだらぬやつ、くそったれ
 こういうことを言うのは ただ言われるだけって思っているからだって

Put your hands down, bitch—I ain't gon' shoot you
# bitch:雌犬、尻軽女、あばずれ女、意地悪女、とてもいやな事
 手を下ろせよ、ビッチ ― 俺は撃ったりしないぞ

I'ma pull you to this bullet and put it through you (Ahh)
# bullet:銃弾、弾丸、小球、おもり
 俺は お前を引き寄せて この銃弾に それを お前を通過させる

Shut up, slut! You're causin' too much chaos
# chaos:無秩序、大混乱、混沌
 黙れ、売女! お前が引き起こしているだ こんなめちゃくちゃを

Just bend over and take it like a slut—okay, Ma?
# bend over:のし掛かる、身をかがめる、腰を曲げる、かがむ
 腰をかがめて 売女らしく 受けろ ― 分かったか、母さん?

"Oh, now he's raping his own mother
 「あぁ、自分の母親をネタにして

Abusing a whore, snorting coke
# abuse:口汚くののしる、虐待する、そまつに扱う
# snort:鼻を鳴らして荒い息をする、(軽蔑・驚き・不同意などで)鼻を鳴らす
 売春婦を虐(いじ)めて、 コカインを鼻から吸い込んで

And we gave him the Rolling Stone cover?"
 俺達は 彼に ローリング・ストーン誌の表紙を 飾らせたんだぜ?」

You're goddamn right, bitch, and now it's too late
 全くもって その通りだ、 ビッチ、 今となっては もう遅い

I'm triple platinum and tragedies happened in two states
# platinum : 百万枚を売り上げること
 俺は 3百万を売上げ そして 2つの州で 悲劇が起こった

I invented violence, you vile venomous volatile bitches
# vile:下劣な、不道徳な、恥ずべき、卑劣な、汚い、下品な
# venomous:毒液を分泌する、有毒な、悪意に満ちた、恨みを抱いた
# volatile:揮発する、揮発性の、移り気な、気まぐれな
 俺が暴力を生み出した、 下品で 不快で 気まぐれな ビッチ達

Vain Vicodin, *vrin vrin vrin!*
# vain:うぬぼれの強い、虚栄心の強い、むだな、空虚な、中身のない
# Vicodin:麻薬性の鎮痛薬
 中身のない 鎮痛剤、 (擬音)

Texas Chainsaw, left his brains all
# Texas Chainsaw:『悪魔のいけにえ』は、1974年のアメリカ映画。
 『悪魔のいけにえ』のなかじゃ、 脳みそを 〜にする

Danglin' from his neck while his head barely hangs on
# dangle:ぶら下がる、ぶらぶら揺れる、つきまとう
# hang on:すがりつく、しがみつく、事をたゆまずやる、がんばる
 首から(脳みそを)ぶら下げて 頭は ほぼ繋(つな)がってない

Blood, guts, guns, cuts
# gut:消化管、腸、内臓、はらわた、肝心なところ、本質
 血液、内蔵、鉄砲、切傷

Knives, lives, wives, nuns, sluts
# nun:修道女、尼僧
 ナイフ、生命、人妻、修道女、売女

 

[Pre-Chorus]
Bitch, I'ma kill you! You don't wanna fuck with me
 ビッチ、殺してやる! お前は 俺とは 関わりたくないんだろう

Girls neither, you ain't nothin' but a slut to me
# ain't : am not の縮約形、have not の縮約形
# nothing but:ただ…のみ、…にほかならない
 女共 お前たちもだ、 お前らは 売春婦にすぎない ことはない

Bitch, I'ma kill you! You ain't got the balls to beef
# beef:不平を鳴らす
# balls:精巣、度胸、男らしさ
 ビッチ、殺してやる!  お前は 言い争いをする度胸もない

We ain't gon' never stop beefin', I don't squash the beef
# squash:押し込める、封じ込める、鎮圧する、黙らせる、やり込める
 俺達は 言い争いを 絶対やめない、 言いたいことを 我慢しない

You better kill me, I'ma be another rapper dead
 お前は俺を殺したほうがいいぞ、 俺は もう1人のラッパー 死んだ

For poppin' off at the mouth with shit I shouldn't have said
# pop off:急に出ていく、急死する、ぽんぽん言う、減らず口をたたく
 減らず口を叩いたせいで 言うべきじゃないことで

But when they kill me, I'm bringin' the world with me
# bring with:伴う、伴なう、連ねる、列ねる
 でも奴等が俺を殺したら、 俺は世界を道連れにしてやる

Bitches too, you ain't nothin' but a girl to me
 ビッチ達もだ、 お前たちは ただの女にすぎない ことはない

 

[Chorus]
I said you don't wanna fuck with Shady ('Cause why?)
# Shady:エミネムの悪い部分
 俺は言った お前たちは Shadyと 関わりたくないって

'Cause Shady will fucking kill you (Ah, ha-ha)
# fucking:ひどい、いまいましい
 だって Shadyは お前たちを ぶち殺すから

I said you don't wanna fuck with Shady (Why?)
 俺は言った お前たちは Shadyと 関わりたくないって

'Cause Shady will fucking kill you
 だって Shadyは お前たちを ぶち殺すから