歌詞和訳; Without Me - Eminem (1/3)

[Intro: Obie Trice]
Obie Trice! Real name, no gimmicks (*record scratch*)
 Obie Trice! これは本名、 芸名じゃない


[Refrain 1: Eminem]
Two trailer park girls go 'round the outside
 2人のトレーラーパークの女が 外をうろついている
'Round the outside, 'round the outside
 外をうろうろ、 外をうろうろ
Two trailer park girls go 'round the outside
 2人のトレーラーパークの女が 外をうろついている
'Round the outside, 'round the outside
 外をうろうろ、 外をうろうろ


[Refrain 2: Eminem]
Guess who's back, back again
 誰が戻ってきたでしょうか
Shady's back, tell a friend
 Shadyが戻ってきた、 友達に伝えて
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back


[Verse 1: Eminem]
I've created a monster, ‘cause nobody wants to
 俺は怪物を生み出した、 だから誰も 見たがらない
See Marshall no more, they want Shady, I'm chopped liver
 もうMarshallは、 皆が見たいのはShady、 俺は肝臓を切り刻まれた
Well, if you want Shady, this is what I'll give ya
 だから、 Shadyが見たいなら、 これを くれてやる
A little bit of weed mixed with some hard liquor
 強い酒を混に 混ぜ合わされた 少量の草に
Some vodka that'll jump start my heart quicker
 ウォッカ それで 一気に 鼓動が速くなる
Than a shock when I get shocked at the hospital
 病院で与えられたショックよりも(速く)
By the doctor when I'm not co-operating
 医者から そのとき 俺は協力的じゃなかったけど
When I'm rocking the table while he's operating (Hey!)
 そのとき 俺はテーブルを揺らしてやった 医者が手術しているのに
You waited this long, now stop debating
 ずっと待っていたんだろう、 もう言い争うのは やめろ
‘Cause I'm back, I'm on the rag and ovulating
 俺が戻ってきたんだから、 俺は生理中で排卵中だ
I know that you got a job, Ms. Cheney
 仕事を見けたんだろう、 Cheney婦人
But your husband's heart problem's complicating
 旦那の心臓は どうなるか分からないな
So the FCC won't let me be
 連邦通信委員会は 俺を好きにさせてくれない
Or let me be me, so let me see
 俺が俺であること、 ええと
They try to shut me down on MTV
 やつらは 俺を MTVから 締め出そうとする
But it feels so empty without me
 でも つまらないだろう 俺がいないと
So, come on and dip, bum on your lips
 こっちに来て跪(ひざまず)いて、 ケツにキスしな
Fuck that! Cum on your lips and some on your tits
 やっちまった! 精子が唇に 胸にも
And get ready, ‘cause this shit's about to get heavy
 用意しておけ、 このクソは 重くなりそうだ
I just settled all my lawsuits—fuck you, Debbie!
 裁判を済ませたばかり くたばれ、Debbie!


[Chorus: Eminem]
Now this looks like a job for me
 もう これは 俺の仕事みたいだ
So everybody, just follow me
 だからみんな、 俺についてこい
‘Cause we need a little controversy
 だって 言い争っているのが 見たいんだろう
‘Cause it feels so empty without me
 だって つまらないだろう 俺がいないと
I said this looks like a job for me
So everybody, just follow me
‘Cause we need a little controversy
‘Cause it feels so empty without me