Lose Yourself - Eminem (3/3); 対訳

1 | 2 | 3

[Verse 3]
No more games, I'm a change what you call rage
遊びお終い、俺は変わる、激怒と言うだろう
Tear this mothafuckin roof off like 2 dogs caged
この屋根を引きはがす、檻の二匹の犬みたいに
I was playin in the beginnin, the mood all changed
最初はお遊びだった、状況は一変
I been chewed up and spit out and booed off stage
めちゃめちゃにされて、吐き捨てられ、ステージから退場させられた
But I kept rhymin and stepped right in the next cypher
俺はラップし続けて、次に入ったんだ
Best believe somebody's payin the pied piper
誰かが(ハーメルンの)笛吹に金をやっているんだろう
All the pain inside amplified by the fact
俺の中の痛みが大きくなる、この事実によって
That I can't get by with my 9 to 5
俺には出来ない、9時〜5時の仕事は
And I can't provide the right type of life for my family
俺にはやってやれない、まともな生活、家族のために
Cuz man, these goddam food stamps don't buy diapers
あのクソッタレな食料クーポンじゃ、オムツも買えない
And it's no movie, there's no Mekhi Phifer, this is my life
映画じゃない、Mekhi Phiferはいない、これが俺の人生なんだ
And these times are so hard and it's getting even harder
最近 大変なのに、もっと悪くなっていく

Tryin to feed and water my seed, plus
俺の種に栄養と水を与えようとしている、それに
Teeter-totter caught up between being a father and a prema donna
シーソー、父親であることとアーティストであることの板挟み
Baby mama drama screaming on and too much
ヒステリックなママが金切り声をあげる、もうたくさんだ
for me to wanna stay in one spot, another day of monotony's
もう一ヶ所には留まりたくない、また単調な日
Gotten me to the point, I'm like a snail
俺も限界に達する、カタツムリみたいだと感じるまでに
I've got to formulate a plot or end up in jail or shot
筋書を考え出さなきゃ、でないと最後は刑務所か撃たれる
Success is my only mothafuckin option, failure's not
成功が唯一の選択肢だ、失敗はありえない

Mom, I love you, but this trail has got to go
ママ、愛してる、でもトレーラーにはいられない
I cannot grow old in Salem's lot
この呪われた町で、年老いていくわけにはいかない
So here I go is my shot
だからここで勝負をかける
Feet fail me not cuz maybe the only opportunity that I got
脚がすくむ、やめてくれ、たぶんこれが俺が手にした唯一のチャンス

[Chorus]
...

[Outro]
You can do anything you set your mind to, man
何だってできる、心を決めれば

1 | 2 | 3